.:.FOLLOWERS.:.

Sunday, January 23, 2011

17 JANUARI 2011 | Kisah Tertunggak



Bloggers...wahh..ari ni baru timbul balik kekuatan untuk hupdate belog..sorry belog..ai da abaikan u fer almost a week..n u noe x belog..within a week da banyak benda yang ai da lalui..n Alhamdulillah, semenye bole la dikatakan menggembirakan..n lebih menjurus kepada minggu menjana n memperkukuhkan pintu rezeki kot..hehe

Oke camni la dulu..
pasal tajuk entry ni..17 JANUARI 2011..
tarikh ni sangat2 penting untuk dicatatkan dalam kamus hidup ika...sebab?
oke, yang pertama.. 17th January merupakan hari lahir ayah ika..so, ini sangat penting untuk diingat, kan?
yang kedua, 17th January juga merupakan tarikh di mana kecekalan hati kami sekeluarga diuji dengan pemergian adinda tersayang ke pangkuan-Nya...Tuhan lebih menyayangi Muhammad Hilmi..sehebat mana kita cuba untuk menidakkan realiti, tapi tetap tidak mampu untuk melawan kehendak takdir..kerana itu sudah tertulis..

2011 merupakan tahun kedua arwah pergi..
dan...bersama-sama ini, ika cuba mengimbau kembali catatan pertama ika di waktu awal pemergian arwah dulu...kerana merindu seseorang yang tidak bisa disentuh jasadnya amatlah memeritkan..
hati bagai mati , tapi dengan kekuatan hati juga, ika gagahkan menulis..agar terubat rasa rindu padanya..

Seminggu selepas arwah pergi.... [from wordpress]
it's been almost a month since he gone...god, we lost him..n we do miss him damn much..but nothing can change ur fate..we have to accept it..all that we can do is keep praying for him...
YA ALLAH YA TUHANKU....
kau tempatkanlah 'arwah MUHAMMAD HILMI ANUAR' yang telah pulang ke rahmatullah pada 17hb january 2009, jam 5.30 ptg di semulia-mulia tempat di sisimu...kerana dia memang layak dan berhak berada di tempat teratas di sisimu...dia telah banyak menanggung derita..ibarat kain putih yang masih mempertahankan kesuciannya...dia adalah semulia-mulia insan yang berhak mendapat perlindungan dan pembelaan darimu TUHAN...
YA ALLAH YA TUHANKU....
KAU wujudkanlah kasih-sayang yang berpanjangan dalam keluargaku..
sesungguhnya, aku meletakkan keluargaku di tempat yang teratas dalam hidupku selainMU ya TUHAN...
YA ALLAH YA TUHANKU....
KAU kuatkanlah jiwa dan jadikan ibuku seorang insan yang lebih tabah untuk terus menjalani hari-hari yang mendatang..setelah kehilangan anakandanya..aku terlalu sayangkannya...sangat-sangat!!
KAU pertambahkan keimanan ibu dan ayahandaku terhadapMU..kerana hanya padaMU lah kami memohon kesejahteraan hidup...
KAU jadikanlah aku insan yang  kuat untuk berhadapan dengan dugaan dan ujianMu..kerana sesungguhnya ya TUHAN, aku masih terlalu hijau untuk merempuhi onak dan ranjau ciptaanMU..i'm jz pretending, GOD..aku tidak seKUAT yang orang lain sangka..aku tidak seTABAH yang orang lain lihat..it's jz a plastic!!
MASIH BOLEHKAH AKU TERSENYUM ATAS KEHILANGANNYA?
MASIH MAMPUKAH AKU TERSENYUM SETELAH MELIHAT KEMURUNGAN DI WAJAH IBU-BAPAKU??
ANDAI AKU TERSENYUM....ANDAI AKU TERTAWA...AKULAH PELAKON TERBAIK ITU!!
YA ALLAH YA TUHANKU....
pertama kali melihat ayahandaku menangis...hatiku diruntun pilu..ya TUHANKU, KAU keringkanlah air mata yang berlinang di pipinya....tolong jangan buat dia menangis lagi ya TUHAN...kerana aku terlalu sayangkannya...lebih dari diriku..
YA ALLAH YA TUHANKU....
kau panjangkanlah umur ayahandaku...kau panjangkanlah umur ibundaku....kau panjangkanlah umur saudara2ku...kerana aku masih ingin melihat senyuman di wajah-wajah mereka..aku masih ingin melalui saat2 keriangan bersama mereka...keriangan mereka adalah sumber kebahagiaanku ya TUHAN..
YA ALLAH YA TUHANKU...
kau panjangkanlah umur hambaMU ini supaya bisa ku balas segala jasa dan pengorbanan ayahbondaku...kau panjangkanlah usia mereka supaya mereka sempat merasai semua ini...
amin.....

untuk tahun ini, ika bersyukur kerana diberi peluang untuk hidup lebih lama lagi, dan ika bersyukur kerana masih berada di dalam keluarga yang sangat-sangat harmoni.


Ayah, selamat ulangtahun kelahiran...semoga hari-hari yang mendatang memberikan lebih banyak sinar dan keceriaan dalam hidup ayah...cuma satu yang anak-anak ayah ingin lihat.....agar ayah kembali sihat seperti dulu.....walaupun bukan untuk orang lain, tapi untuk emak..kerana melihat seraut wajah emak dengan senyuman di bibirnya sudah cukup membuatkan kami anak-anak ayah bahagia...


hari tu, ika ada tanya mak, apa hadiah yang terbaik untuk ika dan yang lain-lain bagi pada ayah..
Mak cakap, doa..cukuplah dengan doa supaya ayah pulih dan sihat seperti dulu...
bukan ika minta untuk menangis, tapi lepas je baca msg dari mak, air mata ni turun seolah-olah hujan di musim tengkujuh..doa, mmg kami anak-anak ayah selalu mendoakan ayah...tapi bila ayah akan pulih?
ya Allah, kadang-kadang rasa macam dah tak tertanggung hati ni nak menampung sebak..ditambah pula dengan masalah2 sampingan ika yang lain..rasa macam da koyak rabak da hati ni..bila semua ni nk berakhir?bila?


tapi, percayalah janji Tuhan..akan ada ganjaran bagi hamba-hambaNya yang sabar..


dan untuk 2 tahun pemergian adinda Muhammad Hilmi, marilah kita sama-sama sedekah Al-Fatihah untuk arwah....




2 gossip (s):

m a w a r

huk..sedihnya.
nanges wani baca.

gadis semasa

erm bergenang air mata ni jugak bila mak faiqah bls msj cmtu. i cant imagine her face wlu pun lama dh tak jmpa ur mOm. she's a great mOm. haminah pun penah pujik mak faiqah. lin doakan kamu sekeluarga baik2 selalu dan berbahagia seadanya. semOga chegu anuar juga sihat[anyway, ayah sakit ape? tak cite pun...?]

be good girl for ur mOm n dad k.