.:.FOLLOWERS.:.

Saturday, June 20, 2009

--> SELAMAT HARI BAPA [21.june.09] <--


besh kan kalu boley balik ke masa lalu...pic di atas menceritakan segala-galanya..time 2 rasa cam ayh dekatttttt je ngan kitorang..CEMBURU!!
kadang2 CEMBURU pada keindahan masa lalu..bukan nk menidakkan takdir or percaturan alam..jauh sekali utk mengadili ketetapanNYA..kerana aku bukanlah TUHAN, cuma seorang hamba yang kerdil dan tersisih di sudut dunia..tak mampu untuk merubah fitrah ALLAH, cuma yang mampu hanya menadah tangan memohon keredhaan n perlindungan supaya sentiasa berada di bawah payungNYA..tp kadang2 dunia ni macam x adil..x adil kerana menjarakkan kasih sayang n perhatian seorang ayah kepada anak2nya...kenapa sekarang??mengapa ianya harus terjadi pada kami tika ini?


ayah...ayah cepat sembuh ya....anak2 ayah sentiasa mendoakan kesejahteraan ayah..
ayah...ayah makan ubat ya..ayah sakit kan..kalu sakit ayah kene makan ubat..tp mak cakap ayah tak sakit..cuma ayah tiba2 jadi murung..ayah tiba2 menyepikan diri..ayah menjauhkan diri dari seme orang..ayah tak tegur anak2 ayah..ayah dah xmakan..ayah xminum...ayah dah tak keluar bilik..ayah dah tak tengok pokok2 ayah kt luar umah..ayah dah tak buat seme yang ayah penah buat dulu...kenapa ayah?mak bagi ubat...tp ayah x makan......mak buatkan air..kadang2 ayah minum..kadang2 ayah biar air tu sampai sejuk...mak masakkan utk ayah..tp langsung ayah tak jamah...anak2 ayah masakkan utk ayah..pun ayah tak sentuh..kenapa ayah?

ayah...ayah kene kuat..kalu ayah kuat, ayah da boley lawan segala gangguan 2..supaya nt ayah xmurung lagi...supaya nt ayah da tak sepikan diri lg..supaya nt ayah ceria cam selalu..supaya nt ayah ble wat keje cam selalu..ayah ble makan n minum cam selalu..

ayah..anak2 ayah ni terkilan sangat2..dah xtkira berapa kali air mata anak2 ayah ni tumpah...tipu la kalau anak2 ayah ni xsedih...kami sedih ayah....sedih sangat2..tp kami msti tabah..msti kuat..nnt kalau kami sedih...emak lagi lemah ayah....kalau kami sedih emak akan rebah ayah...cukuplah skali air mata emak mengalir waktu pemergian arwah hilmi dulu...anak2 ayah ni dah cukup terseksa untuk melihat kemurungan di wajah emak buat kali ke 2..

ayah...anak2 ayah nak ayah anak2 ayah yang dulu..yang ceria...yang kuat bekerja..ayah boleh kan jadi macam dulu...??


TUHAN, jauhilah keluargaku dari sebarang GANGGUAN..hapuskanlah segala penderitaan dan kesulitan yang ditanggung oleh keluarga kami...sesungguhnya, hamba2 mu ini telah banyak berhadapan dan melalui ujian dari MU...

ayah....anak2 ayah akan selalu sayangkan ayah...anak2 ayah akan selalu ada di sisi ayah....sampai bila2, melainkan jasad yang memisahkan kita...
ayah...anak2 ayah akan selalu mendoakan kesihatan ayah...kesejahteraan ayah..ayah sihat ye...

TUHAN, kembalikanlah keriangan di wajah ayah....supaya kami bisa merasai kelembutan di wajah ayah lagi..anak2 ayah terlalu rindukan senyuman di wajah ayah..anak2 ayah terlalu pinginkan keceriaan di wajah emak...

ayah...di sempena hari penghargaan buatmu ini, kami anak2 ayah ingin mengucapkan selamat hari bapa kepada ayah...sesungguhnya, ayah telah menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ayah, bapa, daddy, papa, baba, walid, abuya dengan cemerlang kerana tanpa didikan dan asuhan daripada ayah, kami anak2 ayah tak mungkin berdiri setinggi ini...andai bisa dipetik semua bintang di langit, itulah yang akan anak2 ayah persembahkan buat ayah..supaya kehidupan ayah semakin bercahaya..

ayah, terima kasih ayah....kerana ayah, kami kenal siang dan malam dan kerna ayah juga, kami kenal kaca dan permata..

owh angin...tolong sampaikan pada ayah yang anak2 ayah sayangkan ayah...akan selalu mengasihi ayah..dan akan selalu membahagiakan ayah...



glitter-graphics.com