Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

.:.FOLLOWERS.:.

Friday, May 6, 2011

sekadar peringatan~



Mari sejenak kita bayangkan...kehidupan sebuah keluarga yang pada asalnya bahagia, penuh dengan gelak tawa baik dari si ayah, ibu, dan anak-anak yang lain, melakukan segala aktiviti bersama-sama baik bercuti bersama....namun, tiba di satu saat, setiap ahli keluarga terpaksa akur yang salah seorang daripada mereka terpaksa pergi jauh, menghadap Ilahi, yang xmungkin jasadnya disentuh lagi, mahupun dikucup, rasa KEHILANGAN semakin menebal dalam diri, rasa RINDU semakin bertamu, kerna tiada siapalah yang dapat menggantikan tempat mereka kerana yang pergi xkan sama dengan yang diganti..

hari ni, masa ika sibuk bborak2 ngan mak pas bangun pagi td, terbuka la cite pasal sahabat ayah, cikgu satu sekolah yang pergi menyambut seruan Ilahi beberapa bulan yang lalu,disebabkan kemalangan.  kematian disebabkan kemalangan adalah satu perkara yang pada hakikatnya SUKAR untuk kita terima  kan?

mak cakap lagi, hari tu, masa mak keluar ngan wife arwah, die ade cakap mmg x expect yang arwah akan pergi meninggalkan dorang sb satunya, xpenah ada pengalaman lagi..n lagipun sebelum2 tu mmg xpenah pasan yang arwah akan pegi..tp lepas arwah dah pegi, satu persatu memori datang n nah, waktu tu baru wife arwah perasan tu sebenarnya tanda2 arwah akan pergi..

pertama: 
sebelum arwah pergi, lepas je balik skolah, arwah akan selalu je terperap dalam bilik baring2 tp xtdo sambil mata terkelip2 merenung sesuatu...bila ditanya arwah nga fikirkan ape...

arwah jawab: macam-macam abg fikir.  banyak benda yg abg rasa xsiap lagi..

kedua: 
arwah pernah tanya wife die macam ni: macammana rasanya kalau org tu nk meninggal?
time tu wife arwah xfikir ape2 cuma pelik jela nape dok tanya camtu..tp still xbole prasan lg time tu..

ketiga: 
masa dorang plan nk balik kampung, arwah yg pada asalnya nk balik skali n drive kete tiba2 cakap kt wife die suh drive kete n die nk blek nek moto besar die tuh..pastu wife die tanyela knape...n den...

arwah cakap: xpe, kene biasakan diri la, t senang law abg xde at least u dah biasa drive balik kg..tp time tu xrasa pelik lg......

Skang, bila arwah dah pergi, satu persatu benda yang pernah terjadi akan datang balik n time tu baru kita perasan, tp tetap xboleh buat ape da kan?

Sekarang ni, kita cuma bole doakan arwah dan mereka2 yang dah pergi.  Sesape yg pernah merasai kehilangan akan tahu bagaimana peritnya melalui kehidupan tanpa orang tersayang yang dulunya pernah menjadi pelengkap hidup mereka.

kaki yang dulunya tangkas berlari ke sana sini pasti akan terasa tempang sebelah.  namun, sampai bila kita harus meratapi pada yg telah pergi kerana tiadalah mereka akan kembali lagi.  Ajal dan maut itu pasti, jadi...perlengkapkanlah diri untuk berhadapan dengan sebarang kemungkinan kerana jika bukan esok, mungkin lusa giliran anda.


0 gossip (s):